Ֆեյքերի էվոլուցիայի պատմությունը
- March 17, 2021
- Category: Նորություններ
Իսկ դու գիտեի՞ք ֆեյքերի Էվոլուցիայի պատմությունը։ Հետաքրքիր է, չէ՞, թե որտեղից են դրանք եկել, ինչպես են ներկայացվել առաջներում, ինչ պատմություն են ունեցել և դեպի ուր են գնում։
Հանրային լրագրության ակումբը պատրաստել է ֆեյքերի էվոլուցիայի պատմության վիզուալ նյութեր։
PowerUp նախագծի շրջանակներում, Գլոբալիզացիայի և տարածաշրջանային համագործակցության կենտրոնի ղեկավար Ստեփան Գրիգորյանը երիտասարդներին ներկայացրեց կեղծ լուրերի էվոլուցիան։
Որպես տեղեկատվության աղբյուր Ստեփան Գրիգորյանն օգտագործել է ֆեյքերի էվոլուցիայի և ապատեղեկատվության մասին՝ Օլգա Յուրկովայի հոդվածը։
Ստորև կարող եք ծանոթանալ նյութին՝
1835 – առաջին գիտական կեղծիքը: New York Sun թերթը գրում է լուսնի վրա կյանքի մասին ՝ պատկերելով վիշապներ ու ֆանտաստիկ լանդշաֆտներ: Հենց այդ ժամանակ պարզ դարձավ, որ հնարավոր է գումար աշխատել այդպիսի կեղծիքների շնորհիվ, քանի որ թերթի տպաքանակը լայնորեն վաճառվել էր:
1840 – առաջին կեղծ լուսանկարը: Հիպոլիտ Բոյարը ստեղծեց լուսանկարների տպման մեխանիզմ և փորձեց ֆինանսավորում ստանալ Ֆրանսիայի կառավարությունից այդ տեխնոլոգիան զարգացնելու համար: Բայց կառավարությունն աջակցեց մեկ այլ ինժեների աշխատանքին: Այնուհետև Բոյարդը լուսանկարեց իրեն, տպեց և տարածեց տպագրությունները՝ իր իսկ մահվան մասին կեղծ տեղեկություններով:
1915 – պատերազմի քարոզչություն: Բրիտանական The London Times թերթը հոդված է գրել գերմանացիների կողմից կանադացի զինվորի խաչելության մասին: Որոշ պատմաբաններ կարծում են, որ այս կեղծիքը Միացյալ Նահանգների ՝ Մեծ Բրիտանիայի կողմից պատերազմի մեջ մտնելու գործոններից մեկն էր: Եվ շրջադարձային էր, երբ «քարոզչություն» բառը բացասական երանգ ստացավ:
1980-ականներին առաջանում է ՁԻԱՀ-ի արհեստական ստեղծման մասին դավադրության տեսություններ:
2013 – բոտի ավտոմատացում: Այսպես կոչված, բոտերի ֆերմաներ այն են, ինչն այսօր շատ քաղաքական գործիչներ օգտագործում են սոցիալական ցանցերում իրենց իմիջը պահպանելու համար:
2014 թ.՝ հեռուստաաֆեյքեր: Ուկրաինայում խաչված տղայի մասին Ռուսաստանի պետական հեռուստաալիքի հայտնի կեղծ ռեպորտաժը վերաբերում է խաչված զինվորի մասին հին կեղծիքին:
2016 – միկրոթիրախավորում: Առաջ են գալիս տեխնոլոգիաներ, որոնց շնորհիվ տեղեկատվությունը, ներառյալ կեղծ և մանիպուլյատիվ, հասնում է որոշակի օգտագործողի/օգտատիրոջ:
2019 – կեղծիքներ սեփական անձի մասին՝ լրատվամիջոցների վստահելիությունը խարխլելու համար: Սա շատ վտանգավոր միտում է, երբ քաղաքական գործիչները փորձում են խաթարել լրագրողների իմիջը՝ իրենք իսկ իրենց վերաբերյալ կեղծ լուրեր տարածելով և դրանում ԶԼՄ-ներին մեղադրելով:
2020 թվականին հայտնվում են Covid-19-ի արհեստական ստեղծման դավադրության տեսություններ: