Նորություններ

«Ոչխար»-ի տեխնիկան մեդիագրագիտության հիմքում

Եկե՛ք վերադառնանք մեր «ոչխարներին» և խոսենք մեդիա դաշտում գրագետ լինելու մասին։

Երբևէ լսե՞լ եք «ոչխար»-ի տեխնիկայի մասին, որը վերաբերում է մեդիագրագիտությանը, քննադատական մտածողությանը և փաստերի ստուգմանը։

Հանրային լրագրության ակումբը պատրաստել է «ոչխար»-ի տեխնիկայի մասին պատմող վիզուալ նյութեր։

PowerUp նախագծի շրջանակներում, Գլոբալիզացիայի և տարածաշրջանային համագործակցության կենտրոնի ղեկավար Ստեփան Գրիգորյանը երիտասարդներին ներկայացրեց «ոչխար»-ի տեխնիկան։

Որպես տեղեկատվության աղբյուր Ստեփան Գրիգորյանն օգտագործել է «Три точки. Знай, что смотришь»-ի հոդվածը։

Ստորև կարող եք ծանոթանալ նյութին՝

🔺 Source/Աղբյուր – Ո՞վ/ո՞րն է տեղեկատվության աղբյուրը: Առաջին հայացքից սոցիալական ցանցերի հաշիվները և կայքեր կարող են վստահելի լինել, բայց անհրաժեշտ է դրանք ավելի խորը ուսումնասիրել: Դիտեք «Մեր մասին» բաժինը կայքում կամ սոցիալական ցանցերում՝ աղբյուրի էջում: Ի՞նչ են գրում հաշվի/կայքի սեփականատերերը իրենց մասին և ինչպե՞ս են դրանք ներկայացնում: Տեսեք նաև, թե աղբյուրը կապ ունի՞ քաղաքական կուսակցությունների, թեկնածուների կամ քարոզչական խմբերի հետ:

🔺 History/Պատմություն – Ստուգեք հրապարակումների պատմությունը: Ի՞նչ տեղեկատվություն է ամենից հաճախ հրապարակում աղբյուրը: Արդյո՞ք մշտապես քննադատում են մի կողմին և նպաստում մյուսի առաջխաղացմանը: Ներկայացնո՞ւմ են արդյոք տարբեր տեսանկյուններ: Արդյո՞ք կենտրոնանում են մեկ խնդրի վրա: Արդյո՞ք զբաղեցնում են որոշակի դիրք և ունեն կոնկրետ դիրքորոշում։

🔺 Evidence/Ապացույցներ – Կա՞ն արդյոք ապացույց այն մասին, ինչի վերաբերյալ գրառում են կամ խոսում են հեղինակները: Կարո՞ղ ենք որևէ տեղ ապացույցներ գտնել` ներկայացվող տեղեկատվությունը հաստատելու կամ հերքելու համար: Անպայման կատարեք նույն ստուգումը ցանկացած այլ աղբյուրի համար, քանի որ որոշ խաբեբաներ և քարոզիչներ կարող են օգտագործել այլ կայքերի կամ հաշիվների առկայությունը՝ բերված տեղեկատվությունն ավելի հիմնավորված դարձնելու համար, քան իրականում է:

🔺 Emotion/էմոցիաներ – Արդյո՞ք հաղորդագրությունը ձեզ մոտ առաջացնու՞մ է հույզեր` վախ, ուրախություն, խուճապ: Քանի որ մեր հույզերը հակված են ճնշել մեր գիտակցությունն ու քննադատական ​​մտածողության կարողությունը: Եթե ​​զգացմունքային արձագանք ունեք գրառման կամ հաղորդագրության նկատմամբ, նույնիսկ եթե այն տարածվել է ձեր ընկերոջ կամ ընտանիքի անդամի կողմից, ապա պետք է մի քանի րոպե կանգ առել, դատար վերցնել և մտածել. արդյո՞ք այն ճիշտ է:

🔺 Pictures/Նկարներ – Ուշադրություն դարձրեք տեղեկատվությանը ուղեկցող նկարներին և տեսողական/վիզուալ նյութերին: Վիզուալ նյութերը հաճախ շրջանցում են մեր քննադատական ​​մտածողությունը և ավելի արագ են փոխանցում հաղորդագրությունը, քան տեքստը: Բայց դրանք կարող են նաև խեղաթյուրել տեղեկատվության իմաստը: Օրինակ, մեմերը հաճախ օգտագործում են հուզականորեն ռեզոնանսային պատկեր՝ կարճ տեքստով, հաղորդագրությունը նպատակին հասցնելու համար: Հաճախ այդ նպատակը պարզապես մարդկանց ծիծաղեցնելն է: Բայց քաղաքական գործիչները, գովազդատուներն ու քարոզիչները հաճախ օգտագործում են մեմեր, պատկերներ և տեսանյութեր՝ իրենց գաղափարը և/կամ արտադրանքը խթանելու համար:

Սոցիալական ցանցերում տարատեսակ մանիպուլյացիաներին դիմակայելու համար կարևոր է ուշադիր լինել այն բանի նկատմամբ, ինչ մենք կիսում ենք, ավելի գիտակցաբար օգտագործել սոցիալական ցանցերն ու համացանցը: Հաշվի առե՛ք «sheep» տեխնիկան կամ «ոչխար»-ը նախքան սոցիալական ցանցերում տեղեկատվություն տարածելը:



Subscribe to our newsletter

Share via
This website uses cookies and asks your personal data to enhance your browsing experience. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).
Send this to a friend