Նորություններ

Հայտնի են մեդիա և տեղեկատվական գրագիտության հեքըթոնի հաղթող թիմերը

Երևան, 4 դեկտեմբերի, 2022 թ։ Երևանում մեկնարկած մեդիա և տեղեկատվական գրագիտության հեքըթոնի երկրորդ օրը մասնակից 21 թիմերը ներկայացրին փաստերի ստուգման և մեդիագրագիտության կարողությունների զարգացմանն ուղղված տեխնոլոգիական լուծումներով իրենց մշակած նախագծերը։ Պրոֆեսիոնալ ժյուրին, առկա և առցանց թիմերի ներկայացումների, ինչպես նաև հարցուպատասխանի հիման վրա, որոշում կայացրեց հաղթող համարել «Empty Space», «CSharks» և «Մեդիա տեղակալ» թիմերին։

Հեքըթոնի մրցանակային ֆոնդը կազմում էր 15․000 ԱՄՆ դոլար, որը հավասարապես բաշխվեց այս երեք թիմերին։

«The Empty Space» թիմը ցանկանում է ստեղծել ուսուցման օնլայն հարթակ (հավելվածի և վեբկայքի տեսքով), որտեղ պարզ տեքստով կպատմվի ապատեղեկատվության մասին և կօգնի մարդկանց լինել մեդիագրագետ, իսկ ստացված գիտելիքները կստուգվի ինտերակտիվ խաղերի օգնությամբ։

«CSharks» թիմը, թիրախավորելով 10-16 երեխաների տարիքային խումբը, մտադիր է նրանց ներկայացնել արկածային պատմություն, որը պատրաստել են կոմիքսների տեսքով։ Պատմության զարգացումը շարունակվելու է խաղերի տեսքով, որոնք էլ կատարելու են երեխաների մեդիագրագիտության գիտելիքները հարստացնելու կարևոր առաջադրանքը։

«Մեդիա տեղակալ» թիմը նախատեսում է ստեղծել մեդիագրագիտության տեղեկատվական-կրթական վեբ-կայք՝ 15-ից բարձր տարիքային խմբի համար, ինտերակտիվ-կրթական խաղ՝ մինչև 15 տարեկան երեխաների համար, արհեստական ինտելեկտ՝ կեղծ նյութերի հավաստիության վերիֆիկացման համար։

Հաղթողներն ընտրվել են հեղինակավոր ժյուրիի կողմից, որի անդամներն էին․

Ռուբեն Օսիպյան՝ Հայաստանի գիտության և տեխնոլոգիաների հիմնադրամի Ձեռնարկատիրական ծրագրերի ղեկավար,

Մարի Բարսեղյան՝ «Մայքրոսոֆթ ինովացիոն կենտրոն»-ի ղեկավար

Հովհաննես Աղաջանյան՝ Synergy International Systems ընկերության ՏՏ ծրագրերի ղեկավար

Հարություն Ծատուրյան՝ փաստերի ստուգման փորձագետ

Արմինե Ուդումյան՝  Orion Worldwide Innovations ընկերության հասարակայնության հետ կապերի ղեկավար

Դեկտեմբերի 3-4-ը տեղի ունեցած հեքըթոնն ուղղված էր խթանելու տեխնոլոգիական լուծումներով նոր ծրագրերի ստեղծմանը, որոնք կմիանան ապատեղեկատվության դեմ պայքարին և մեդիագրագիտության տարածմանը։

Հեքըթոնի մրցանակների շնորհման արարողությանը մասնակցեցին և ելույթներ ունեցան Հայաստանում ԱՄՆ դեսպանատան Հանրային դիվանագիտության գրասենյակի տնօրեն Ջեն ՄքԷնդրյուն, Հանրային լրագրության ակումբի ղեկավար Սեդա Մուրադյանը, «Ինովացիոն լուծումների և տեխնոլոգիաների կենտրոն» հիմնադրամի ներկայացուցիչ Մարիամ Սիմոնյանը։

Հեքըթոնին մասնակցել է 20 թիմ Հայաստանի տարբեր մարզերից և մեկ թիմ առցանց տարբերակով միացել էր Իտալիայից։  Թիմերի ներկայացումները հասանելի են առցանց:

Մասնակցող թիմերի մասին

«Big Brother» թիմը ներկայացնում է զննարկիչի հավելված (brօwser extension), մասնավորապես՝ քրոմ՝ հեքըթոնի դեմոյի շրջանակներում։ Այն նախազգուշացնում է օգտագործողներին հավանական ապատեղեկատվություն պարունակող նյութերի մասին վեբ էջ այցելելիս։

«Դիպուկ/DeepUK» թիմն առաջարկում է ստեղծել վիդեոխաղ, որի ընթացքում սիմուլյատորը օգտատերերին կառաջարկի մուտքագրել անձնական տվյալներ։ Տարբեր իրավիճակներում օգտատերը կարող է կայացնել որոշում՝ մուտքագրի իր անձնական տվյալները, թե ոչ։ Եվ ըստ այդմ էլ՝ հատուկ անիմացիաների միջոցով պարզ կդառնա ճիշտ որոշում է կայացրել օգտատերը, թե ոչ։

«Non Academics» թիմը նպատակ ունի ստեղծել հարթակ հետազոտողների և գիտաշխատողների հրապարակումների համար, որը կօգնի զերծ մնալ հնացած տեղեկության կիրառումից և ապատեղեկատվությունից գիտական շրջանակներում։

«Are you sure?» թիմի նպատակն է ստեղծել «extension», որը տեղադրելով հայտնի browser-ներում, օգտատերերը կստանան կրկնակի ստուգման և վերահաստատման պատուհան ամեն անգամ, երբ մուտքագրում են իրենց անձնական տվյալները։ Գործիքի իմաստը կայանում է հետևյալում. ինչ-որ կայքում անձնական տվյալները՝ ներառյալ բանկային տվյալները, գրելիս և submit սեղմելիս կբացվի համապատասխան պատուհան, որը կզգուշացնի օգտատիրոջը, որ վերջինս պատրաստվում է տալ համապատասխան տեղեկատվությունը համապատասխան կայքին՝ նշելով, որ կայքի սեփականատերերը կունենան ամբողջական հասանելիություն այդ տվյալները կառավարելու և տիրապետելու հարցում՝ ուղեկցված այլ պոտենցիալ կանխարգելիչ տեքստերով։

«Media Dieta» թիմի գաղափարն է ստեղծել վեբկայք, որտեղ կտեղադրվեն հայալեզու արժանահավատ և ոչ վստահելի կայքերի ցանկ, հավելված և extension Google Chrome բրաուզերի համար, որոնք արհեստական բանականության միջոցով օգտատերերին կօգնեն մեդիադաշտում ճիշտ կողմնորոշվել։ Որպես թիրախային խումբ ընտրված են ուսուցիչները։

«Ճշտի(ր) bot» թիմը նախատեսում է ունենալ Telegram Bot, որտեղ կներկայացվի տեղեկություն լրատվական կամ այլ կայքերից, կստուգվի դրա հավաստիությունը և համապատասխան հաղորդագրությունը կներկայացվի զվարճալի sticker-ների տեսքով։

«MediaEdu» թիմը հեքըթոնի ընթացքում նախատեսում է ստեղծել վեբկայք, որտեղ կլինի 2 բաժին՝ երեխաների և մեծահասակների համար, որն ուղղված կլինի նրանց դարձնել էլ ավելի մեդիագրագետ։

«Դպրոցական մեդիակլինիկա» թիմն առաջարկում է ստեղծել հարթակ, որտեղ փորձագիտական խմբերի միջոցով ուսումնասիրում և բացահայտում են տեղեկատվության հավաստիությունը և տալիս եզրակացություն թվային աղբյուրների վերաբերյալ։

«News Analytics by AI» թիմը ցանկանում է իրականացնել նորությունների վերլուծություն արհեստական ինտելեկտի միջոցով՝ կիրառելով մեքենայական ուսուցումը։

Ղուկասավան ՏՏ կենտրոնի թիմի նպատակն է զարգացնել համայնքները: Հաշվի առնելով ներկայիս ապատեղեկատվության տարածվածության մակարդակը՝ նրանք որոշել են մշակել և իրագործել այնպիսի գաղափար, որը կօգնի հասարակությանը կողմնորոշվել և կատարել ճիշտ ընտրություն կեղծ լուրերի հանդիպելիս:

«NigMa quest club/ՆիգՄա քվեսթ ակումբ» թիմը նախատեսում է ստեղծել մեդիա քվեսթ դպրոցականների համար․ AR հավելվածի միջոցով ստեղծել հիբրիդ քվեսթ (օնլայն և օֆլայն), որի ընթացքում մասնակիցները, օգտագործելով փաստերի ստուգման տարբեր գործիքներ, կդառնան ավելի մեդիագրագետ։

«MeDialog» թիմը մեր թիմը նախաձեռնել է ծրագիր, որի միջոցով պատրաստվում է ստեղծել մեդիագրագետ դեռահասություն: MeDialog անունը  Media և  Dialogue բառերի միաձուլումն է։ Ծրագիրը կազմված 5 ճյուղերից՝ Սեղանի խաղի ստեղծում, app֊ի ստեղծում, դասընթացների  իրականացում, VR ակնոցների  օգտագործում, մուլտֆիլմի ստեղծում։ Ծրագիրը  տեխնոլոգիական և ոչ  տեխնոլոգիական ճյուղերի համակցումն է` ուղղված համընդհանուր նպատակի։

«ՄԵԴԻԱանԳՐԱԳԵՏ» թիմը, մեդիագրագիտության զարգացմանը նպաստելու համար ընտրել է ուսուցանելու ամենաարդյունավետ մեթոդներից մեկը`խաղային մեթոդը։ Առաջարկվող խաղը կազմված է լինելու տարբեր մակարդակներից` ամենապարզից  մինչև ամենաբարդ, որոնք օգտատիրոջը փորձառաբար կծանոթացնեն մեդիայում առկա վտանգներին, կձևավորեն վերլուծական մտածողություն` զանազանելու տեղեկությունը, դրա աղբյուրը, ինչպես նաև կեղծ աղբյուրներ հայտնաբերելու  դեպքում դրանց մերժումը։

Իտալիայից միացած «NewsLit Initiative» թիմը նպատակ ունի կատարել արհեստական բանականության վրա հիմնված նորությունների վերլուծություն։

Միջոցառման մեկնարկին՝ դեկտեմբերի 3-ին, բացման խոսքով հանդես են եկել Հայաստանում ԱՄՆ գործերի ժամանակավոր հավատարմատար Չիփ Լեյթինեն, ՀՀ վարչապետի աշխատակազմի «Հանրային կապերի և տեղեկատվության կենտրոն» ՊՈԱԿ-ի տնօրեն Գոռ Ծառուկյանը, հեքըթոնի կազմակերպիչ կառույցների՝ «Հանրային լրագրության ակումբ ՀԿ»-ի ղեկավար Սեդա Մուրադյանը, «Ինովացիոն լուծումների և տեխնոլոգիաների կենտրոն» հիմնադրամի ներկայացուցիչ Մարիամ Սիմոնյանը և գործընկեր կառույցների ներկայացուցիչներ։ Հեքըթոնի բացման արարողության վերաբերյալ մամուլի հաղորդագրությունը հասանելի է այստեղ։

Հեքըթոնի շրջանակներում ամերիկյան Mythos Labs ընկերության հիմնադիրն ու գլխավոր գործադիր տնօրենՓրիյանք Մաթուրն անցկացել է մեկ ժամանոց բանախոսություն՝ մեդիագրագիտության, արհեստական ինտելեկտի և կրթական ծրագրերի միջոցով ապատեղեկատվության դեմ պայքարի վերաբերյալ։

——

Հեքըթոնն իրականացրել են Հանրային լրագրության ակումբը և  «Ինովացիոն լուծումների և տեխնոլոգիաների կենտրոն» հիմնադրամը՝ ԱՄՆ պետքարտուղարության Հանրային դիվանագիտության գրասենյակի աջակցությամբ իրականացվող «Մեդիա և տեղեկատվական գրագիտության աքսելերատոր» ծրագրի շրջանակում։

Այս նորարար նախաձեռնությանը միացել էին մեր գործընկեր կառույցները՝ Մեդիա նախաձեռնությունների կենտրոնը, Հայաստանում Ամերիկյան խորհուրդներըՁեռնարկությունների ինկուբատոր հիմնադրամը՝ իր կողմից իրականացվող և ԱՄՆ ՄԶԳ-ի կողմից ֆինանսավորվող Հայաստանում աշխատուժի զարգացման ծրագրովԳյումրու տեխնոլոգիական կենտրոնըՎանաձորի տեխնոլոգիական կենտրոնըՀայաստանի կայուն զարգացման նպատակների ազգային նորարարական կենտրոնը, ՀՀ վարչապետի աշխատակազմի «Հանրային կապերի և տեղեկատվության կենտրոն» ՊՈԱԿ-ը:



Subscribe to our newsletter

Share via
This website uses cookies and asks your personal data to enhance your browsing experience. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).
Send this to a friend